El duo de pop rock empordanès van escollir el recinte perfecte, dins el marc adequat. La iniciativa nascuda de Curtcircuit coneguda com a Sala Barcelona és un cicle de concerts a l’emblemàtic Castell de Montjuïc, amb l’objectiu de recaptar diners per a salvar les petites sales de concerts de la capital catalana.

En aquest cas, l’ocasió va reunir als fans de Cala Vento, que cada cop es compten amb més zeros, exhaurint les entrades de la trobada en menys de 24 hores. Així doncs, la banda arrencava el vol de nou en un marc ideal.

No obstant això, l’ambient havia canviat. El públic no recordava al del concert de la Sala Apolo del passat novembre, i l’Aleix i el Joan ho notaven. Si bé l’entrega de l’audiència era igual d’intensa, el fet d’estar tothom assegut provocava que la connexió amb el públic no fos tan propera.

Com ja he mencionat, aquest inevitable fet va fer que el grup no sortís amb tanta energia, amb tantes ganes o que ells mateixos fossin els primers a sentir-se estranys dins tota la bogeria que estem vivint.

El que és innegable, però, és que Cala Vento van oferir un concert excel·lent a nivell musical i interpretatiu. Amb un repertori molt insòlit, van oferir una hora de pura energia a dalt de l’escenari. Bé, en el fons, al que ja ens tenen acostumats.

Amb 3 cançons totalment inèdites i uns quants temes recuperats del primer disc o del seu EP ‘Canciones de Sobra’, Cala Vento van plantejar un concert diferent. Un concert més íntim, més enfocat als seus seguidors més fidels i no als grans hits. En aquest sentit, crec que un punt molt encertat, ja que un concert de cantar a ple pulmó durant una hora i mitja hagués resultat estrany en un context com el que estem vivint.

Així doncs, Cala Vento van demostrar dues coses el passat dissabte al Castell de Montjuïc: la primera, que segueixen en forma tot i el confinament i encara els hi queda molta guerra per donar; i la segona, que amb totes les noves cançons que vam poder escoltar, de ben segur que estan preparant el successor a ‘Balanceo‘, i té molt bona pinta.

(Foto de portada: Clara Orozco @claraor)