PNDR ha pogut parlar amb un dels components de la banda de rock electrònic Is Tropical, Gary Barber.
La banda va aconseguir fer­​-vos escapar del fred anglès. On creieu que trasllada la vostra música al públic?
Resulta sorprenent tenir la capacitat de viatjar a través de la nostra música. La música és tan universal que realment et pot portar a qualsevol lloc del món i la banda ha sigut molt afortunada en poder tocar a llocs increïbles. Això demostra que la gent de tot el món és molt similar i que la música pot unir a les persones, hem arribat a públics de Mongolia, Sud Amèrica, Àsia i Àfrica que han ballat i cantat les nostres cançons.

Quin és per a vosaltres el millor ambient per compondre?
Quan vam començar ens reuníem junts en un soterrani i escrivíem cançons sense saber ben bé que estàvem fent. Com les coses progressaven i vam començar a fer més concerts ens vam adonar que per continuar sent productius havíem d’escriure a qualsevol lloc.
Vam començar a escriure als aeroports, als avions, a les furgonetes o cada cop que teníem uns minuts lliures. Era una sensació molt diferent, però aviat les cançons es van omplir de la inspiració que provocava tot el que estàvem experimentant.
El nostre nou àlbum és la culminació d’aquest procés, vam decidir fer un disc en 5 continents diferents, gravats en estudis de gravació improvisats i compilant un munt d’ enregistraments de camp. Va ser difícil però a la vegada molt gratificat.
Sabem que us encanta viatjar. Quina experiència que hagi enriquit a la banda recordeu amb més afecte?
És difícil escollir moments específics, però normalment acostumen a ser aquells que ocorren en llocs desconeguts i de cop la gent reacciona bé a la música. No hi ha res millor que les persones apreciant la música que tu has fet i veure’ls deixar­-se emportar en un concert en directe.
Què aporten les diferents cultures a la vostra música?
Musicalment sempre hem tractat de ser oberts a qualsevol cosa i tractem de no limitar­-nos quan es tracta d’escriure. Quan estàvem gravant Black Anything, el nostre nou àlbum, en diferents continents, érem molt conscients de què no volíem escriure un àlbum que acabés imitant la música del continent en el qual ens trobàvem. No es tractava d’intentar fer cançons que sonessin com africanes o sud­amèricanes… però en lloc d’això vam tractar de deixar que l’entorn que ens envoltava i els diminuts elements accidentals es fiquessin en la nostra música per donar­-li vida a les cançons i una energia natural en lloc de tractar de recrear algun tipus de màgia en un estudi. També una gran quantitat dels temes de les cançons es va inspirar en les coses que hem experimentat directament. “Crawl” va ser escrit sobre les ofrenes de sacrifici ritual que vam experimentar a Mongòlia, per exemple.
Fins que punt la connexió amb el públic és important per a la banda?
Nosaltres solament fem el que volem fer, sense pensar realment en allò, però quan estem escrivint sobre experiències personals, pensem sempre que hi pot haver gent que ens envolta que es poden sentir identificats amb el que estem dient.
Després dels shows nosaltres sempre passem el temps amb les persones que han vingut al concert, compartim la beguda i el menjar i generalment connectem amb tothom que vol apropar­-se a nosaltres. Això és el que fa que sigui divertit tot.
Creieu que actualment crear art va relacionat amb tenir el control dels vostres projectes i no portar-los al comercial?  
Els nostres orígens són artístics, hem estudiat art i sempre hem vist la música que creem com una extensió d’aquest art.
No escrivim per lucrar­-nos comercialment o obtenir èxit, però definitivament no crec que la popularitat de ser “pop” en general sigui un aspecte dolent.
La banda ens ha permès una altra sortida creativa per al nostre art visual, ja que nosaltres mateixos fem la il∙lustració de l’ àlbum, els vinils, cartells, vídeos de música, souvenirs, etc… Portem molt el control de l’estètica sencera de la banda. És genial ser capaç d’utilitzar la teva pròpia música per portar a terme un divertit projecte d’art.
Què ofereix Black Anything Pt3?
Black Anything PT.3 és l’addició d’Àfrica en el llançament del nostre treball. Va ser molt divertit fer aquestes cançons, vam escriure els ritmes amb instruments senzills i econòmics que havíem recollit al Mercat d’Artesania a Ghana. Vam ser molt simples en el nostre enfocament de l’escriptura, ens vam centrar en el ritme com una prioritat, ja que tot el que vam escoltar per aquí està dissenyat per fer que et moguis. Vam experimentar una gran energia vibrant a l’Àfrica, que intentem plasmar en les cançons.
Quins plans de futur té Is Tropical?
Pt.4 i el punt Pt.5 de Black Anything cauran molt aviat, ja que completen l’àlbum. Una vegada que el disc estigui completament llançat al mercat tenim pensat fer un tour amb el nou àlbum i tractar d’actuar a alguns llocs nous. Ja tenim alguns grans plans en marxa per a principis de l’any vinent, tenim un concert a Beirut, una gira per Amèrica i un munt de material nou que arribarà. 2016 serà un any molt emocionant per a nosaltres.
Míriam Ibáñez.
- Publicitat -